tisdag 23 augusti 2011

Toothy tabs

Jag lovade att återkomma med en liten recension om Lush toothy tabs och ska nu hålla det löftet.

Första gången jag testade dessa tandtabletter var hemsk. Det slutade aldrig löddra och det stack på tungan, jag misstänker att det beror på att det är peppar i just den sorten som jag köpte. Mina tänder har nog aldrig varit så rena och blänkande som förr, verkligen superrengörande! Jag tror dock att det tar ett tag att vänja sig av med tandkräm. Det som är bra med dessa tabletter jämfört med andra tandkrämer som inte är djurtestade eller inte innehåller flour är att de löddrar. Folk brukar ju luras av att löddrar det så rengör det men det är bara någonting vi fått för oss och vant oss vid.

"Toothy Tabs (tandtabletterna) har en mild bas av sodium bikarbonat och creme tartar, som faktiskt är ingredienserna i bakpulver, något som vi äter dagligen. En mild tensid som ger en skummande effekt. Detta hjälper att lösa upp bakterier som samlas på tänderna och som du får bort genom att borsta. Sodium bikarbonat hjälper att grundligt rengöra och göra tänderna vita. Dikalciumfosfat är tillsatt för att polera tänderna, glycerin agerar som en fuktighetsbevarare medan sackarin ger sötma."
Jag godkänner Toothy tabs men det kommer nog ta ett tag att vänja sig och de är lite dyra så jag använder dem bara på morgonen eller när jag ska ut någonstans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar